Samlandet förstör mitt liv!

En del människor älskar att fynda på reor, återvinningsstationer och loppisar. Andra finner det omöjligt att göra sig av med saker som kommit innanför hemmets portar.

Om dessa två egenskaper kombineras och dras till sin spets kan det få förödande konsekvenser.

I dokumentärserien Samlandet förstör mitt liv följer vi en rad personer som tvångsmässigt samlar på diverse föremål och som helt saknar förmåga att göra sig av med saker de inte behöver.

Överbelamrade köksbänkar, kartonger från golv till tak, proppfulla badkar, oanvändbara handfat, hundratals oanvända klädplagg och skor, papper, tidningar, prydnadsföremål och diverse elektroniska maskiner. Listan över prylar som så kallade ”hoarders” samlar på sig kan göras oändlig och hotar ofta deras familjerelationer och gör bostadssituationer oumbärlig. I Kanal 5s brittiska dokumentärserie Samlandet förstör mitt liv följer vi ett antal människor vars hem är fullkomligt överfulla med diverse prylar som gör det näst intill omöjligt att bo där. Med hjälp av terapeuter kommer de försöka komma till rätt med sitt sjukliga tvångssamlande och få en ny start på livet.

Klicka in dig HÄR för att se ett klipp



Jag kan inte kan inte kalla mig som en samlare, men jag tycker om  att ha endel prydnadsaker framme, kanske en aning för många ibland. Men efter att jag flyttade ihop med Micke så har ja lärt mig att det behöver inte se tomt ut för att man inte har en massa saker överallt.

Hur är du? Samlar du på nått? Eller kanske bara gillar att ha en massa prydnadssaker framme?

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?