Jag blir så förbannad!

Jag har hört nu i några veckor på nyheter i tidningar m.m att folk har börjat smuggla in chihuahuor.
Inte nog med att dom smugglar in dom, dom är i så pass dåligt skick att dom oftast får avliva dom.
Det är så sjukt så jag blir lessen. varför gör man nått sånt här för pengar?
det spelar ingen roll vilket djur det är, man ska behandla dom väl. Hade jag kunnat så skulle jag ta hand om alla djur som far illa i hela världen.

När jag letade efter en kamrat för någon månad sen, så skickar man iväg ett e-mail och frågar om det finns några valpar kvar. Oftast hittar man valpar och sånt på sälj sajter.
Jag var inne på endel sälj sajter när jag letade efter en hund...Och MER än hälften som jag fick svar ifrån, bafann sig inte ens i sverige.
Jag fick massor med svar tillbaka om att dom inte var i sverige nu, att dom jobbade. men att dom hade valpar som dom ville skulle få ett bra hem..MEN dom skulle bara ha 2000:- för en renrasig chihuahua. Redan då började jag undra vad som försegick.
det dimper ner fler och fler e-mail från personer som jag skickat intressenmälan till...och alla e-mail var uppbyggda på samma sätt....dom skrev ungefär samma saker. ALLT tydde på att det inte var okej...
Dom säger till mig att dom ska skicka dom med flyg, att den skulle levereras till dörren.
Dom kunde knapps skriva svenska så man förstod...

Jag skulle kunna sitta och skriva hur mycket som helst om detta....DET ÄR HEMSKT.
Köp ALDRIG en hund som inte befinner sig i sverige, fråga massor...det minsta lilla du känner att nått är fel.
Stanna där.

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?